Saturday, June 6, 2009

Balik Kampung: KG LAUT 2

Emmmm, dah lama aku x balik kg. Sejak tinggal kat KL dan Batu Pahat aku jarang balik kg. Kampung aku tu di KELANTAN nun. Nama kg tu ialah KG LAUT 2. Nama je Kg Laut tapi x de laut cuma sungai je ada.
Kg aku tu tempat pelancongan coz ada tempat buat wayang kulit, tmpt proses dodol, serunding, rumah belanda dan macam2 lg. Dulu2 selalu juga aku tgk mat and minah salih lawat kg aku. Nk datang kg aku boleh naik motorbot sambil menyusuri sungai Kelantan sambil menghirup udara segar atau dengan kereta merentasi Jambatan Sultan Yahya Petra.
Aku balik kg dengan kereta buruk aku....KELISA. Ingat nk tukar VIOS tapi belum ada rezeki lg. Ayah aku peniaga makanan... Ala kedai kopi je...bukan Starbuck tau.. Selalunya kedai ayah aku tu untuk tmpt lepak2 sambil minum utk warga kg.. selalunya warga tua bercerita pasal politik, gusti dan mcm2 lg. Aku teringin nak mandi sungai kat tepi rumah aku tp mak aku x kasi kerna air sungai x sesuai pada masa tu. Melepas aku....




ni gambar anak2 sedara aku yang cantik mcm puteri. Cuba teka mana satu anak aku?????????




Yang macho ni gambar adik aku yang bongsu. Aku x la macho tp kacak je...... He he he....


Ni pemandangan dari tepi sungai kt kg aku. Yng sayup2 kelihatan tu ialah bandar Kota Bharu.


Ni le gambar kereta buruk aku tu....... KELISA>>>>>>








No comments:

Post a Comment